Begeleiding is maatwerk
Niet elke begeleiding is hetzelfde. Leeftijd en aard of ernst van de problemen bepalen de opzet van de begeleiding. Iemand met dyslexie heeft andere technieken nodig dan iemand met dyscalculie, adhd of concentratie- of communicatieproblemen. Basis van iedere begeleiding is de Davis methode. De begeleiding is altijd maatwerk!
Doel van een begeleiding is:
Uitbreiden van je vaardigheden als beelddenker met dyslexie, dyscalculie, ad(h)d of andere leer- concentratie- of communicatieproblemen. Waardoor je als beelddenker invloed krijgt op leren, concentreren en leven met behulp van je eigen manier van informatieverwerking, het beelddenken.
Leren, leren als beelddenker
Tijdens de begeleiding leer je leren als beelddenker. Begrijpen wat beelddenken is, wil niet zeggen dat je er ook mee kunt omgaan. Vergelijk het met fietsen, je kunt best begrijpen dat je moet sturen en moet trappen maar het ook echt kunnen is een heel ander verhaal.
Invloed op leren, concentreren en communiceren.
Na de begeleiding kun je als beelddenker op je eigen manier verbinding maken met de wereld van de woorddenker.
Waardoor lezen, rekenen, spellen, plannen, verslagen maken, concentreren en communiceren verbeteren, maar vooral ook het zelfvertrouwen groeit. Je hebt invloed op je eigen leerproces.
Je kunt onderwijs (blijven)volgen dat aansluit bij jouw intelligentie. Of je kunt (blijven) functioneren in de baan die bij jou past. Na de begeleiding is je invloed op leren, concentreren en communiceren veel groter.
Jongeren, studenten en volwassenen.
Begeleiding is er voor jonge kinderen, voor jongeren, studenten en volwassenen.
Intelligente beelddenkers lossen hun problemen met leren, concentreren en communiceren soms lange tijd zelf op. Tot er op het voortgezet onderwijs, tijdens de studie of op het werk problemen ontstaan. Ondanks een goede intelligentie lukt het op een gegeven moment niet meer.
Beelddenken
Juist voor deze mensen kan het een opluchting zijn om te ontdekken, dat beelddenken hiervan de oorzaak is. Een andere manier van informatieverwerking waardoor bepaalde talenten zich kunnen ontwikkelen. Maar op andere gebieden zoals bij lezen, rekenen, communiceren en concentreren kan het hinderlijk zijn. Vooral als je niet weet dat je een beelddenker bent.
Heb je ontdekt dat je een beelddenker bent, dan is dat de mogelijkheid om gemakkelijker te leren, concentreren en communiceren met behulp van je eigen manier van denken. Net zoiets als een linksbenige voetballer, met links laten voetballen in plaats van met rechts.
Davis®counseling
De Davis®counseling reikt je technieken aan om met je eigen manier van denken, leren en reageren om te gaan. Er komt een veranderingsproces op gang. Na de counseling heb je invloed op leren, concentreren en communiceren. Je kunt dan zelf, of samen met je partner, werkgever, verder werken aan dat wat je heel graag wilt leren of veranderen.
Tijdens de Davis®counseling leer je:
- Beelddenken inzetten tijdens leren, concentreren en communiceren
- Herkennen en stopzetten van verwarring tijdens leren, concentreren en communiceren.
- Opsporen van de oorzaak van deze verwarring.
- Het opheffen of verminderen van de verwarring.
- Toepassen van de geleerde technieken thuis, op school en/of op het werk.
Hierdoor kun je als beelddenker op je eigen manier verbinding maken met de wereld van de woorddenker en heb je invloed op leren, concentreren en communiceren. Dit vergroot zelfvertrouwen en vermindert faalangst/onzekerheid.
Meer informatie is te vinden op www.davisdyslexie.nl en www.davisdyslexia.com
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact op of bezoek één van de presentaties.