Ervaringsverhalen van kinderen

Je bent hier:
Ervaringsverhalen van kinderen

Ik werd geplaagd

Ik kwam bij Jolien toen ik in groep acht zat. Want ik werd op school heel erg geplaagd en ik kon me moeilijk concentreren. Jolien heeft me daar heel erg mee geholpen. Met playmobil, lego en nog veel meer spelletjes en oefeningen. IK HEB OP EEN LEUKE MANIER GELEERD! Dat is me nog nooit overkomen. … Lees meer

Beelddenken

Jaren vroeg ik mij af……; Wat zie ik over het hoofd? Wat klopt er niet? Waarom zie en ervaar ik een pienter meisje en waarom is dat op school niet te zien? Waarom zo moe en gefrustreerd? Hieronder een samenvatting van mijn dochters leerweg op school en thuis. Waar liepen wij tegen aan? Oudergesprekken basisschool: … Lees meer

Dyslectisch

Toen onze oudste dochter in groep 3 zat hield ik de taalontwikkeling nauwlettend in de gaten. Dit omdat haar vader dyslectisch is. Maar zij deed het goed. Toen ons tweede kind in groep 3 zat deed ik hetzelfde weer. Maar ook dat ging goed. En toen ging onze jongste naar groep 3 en deed ik … Lees meer

Taalontwikkeling

1 .Waarom zocht u hulp voor uzelf of voor uw kind? We zijn in 2011 begonnen met de Davis methode omdat we merkten dat onze zoon( 7 jaar) niet goed meekwam in zijn taalontwikkeling. Wij vonden het erg lastig om er achter te komen wat er precies misging, ook omdat hij intelligent genoeg isom te … Lees meer

Zinvolle begeleiding

De samenwerking tussen onze zoon en Jolien Fokkens is er één die je zeer goed doet. In totaal heeft onze dyslectische zoon 3 jaar, wekelijks of om de week, begeleiding van Jolien gehad. Dit met een heel goed resultaat. Inmiddels is onze zoon naar de brugklas van het voortgezet onderwijs overgestapt. Dat de begeleiding zinvol … Lees meer

Gepest

Het is al weer een paar jaar geleden. Onze dochter Renée zat op een Christelijke basisschool lekker dicht in de buurt. Vanaf groep 4 kregen we door dat ze regelmatig gepest werd en dat ze moeilijk vriendjes maakte. Dit werd in de jaren erop alleen maar erger. Natuurlijk spraken we de school erop aan het … Lees meer

Moeite met rekenen

Wij, mijn dochter en ik, hebben contact gezocht omdat mijn dochter moeite heeft met rekenen. Ze kreeg op school bijles, maar hiervoor was te weinig tijd beschikbaar. Ze liep twee lesjaren achter met rekenen. Dit gaf haar een onzeker gevoel. Via een vriendin kreeg ik een positief verhaal te horen over een jongen die gecounseld … Lees meer

Fantaseren

Onze zoon gaf aan graag te willen stoppen met fantaseren wanneer hij dat zelf zou willen. Hij gaf aan het gevoel te hebben opgesloten te zitten in zijn eigen fantasiewereld, waardoor hij op school nogal eens achterop raakte met zijn werk. Hij zocht naar een sleutel om uit die fantasiewereld te kunnen komen. Een van … Lees meer

Autisme

Door zijn aan autisme verwante Asperger en McDD vond mijn zoon op school geen goede aansluiting en was daardoor zeer gedemotiveerd. Doordat hij naast zijn spellingproblemen ook een beelddenker is sprak ons de Davis®methode erg aan. De her- en erkenning was zeer verrassend, maar ook omdat er gekeken wordt naar de dieper liggende oorzaak van … Lees meer

Onze zoon is een beelddenker

Onze zoon was een jaar of 8 toen we er achter kwamen dat hij beelddenker is. Op de school, waar hij toen zat, werd met dit gegeven niet veel gedaan. Hij raakte meer en meer achter met rekenen en met taal. In groep 7 kon hij nog geen tekst van 4 regels op papier zetten. … Lees meer